شیرین تر از عسل

به مدد الهی نهایت سعی ما در این وبلاگ این است که کام دل و جان شما را با مطالبی شیربن تر از عسل شیرین کنیم.

شیرین تر از عسل

به مدد الهی نهایت سعی ما در این وبلاگ این است که کام دل و جان شما را با مطالبی شیربن تر از عسل شیرین کنیم.

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است


🔴 حقنه یا تنقیه

♻️ اگر لازم باشد روده بزرگ از طریق مقعد مورد #شستشو قرار گیرد یا داروی خاصی وارد روده شود این روش به کار می‌رود. تا توسط این رفتار درمانی مواد اضافی #چسبنده یا تجمع یافته در روده‌ها دفع شود.

حقنه عبارت است از فرستادن مایعات به روده‌ی بزرگ یا رحم با وسایل مخصوص.

حقنه بر عکس قی، مواد را از قسمت‌های تحتانی دستگاه گوارش کشیده و دفع می‌کند و در درمان بیماری‌های دِماغی مانند صداع (#سردرد)، دوار (#سرگیجه) و #صرع و سکته و همچنین در بیماری‌های #کلیه، مثانه، رحم، درد مفاصل و نیز در درمان زخم و #خونریزی از روده بزرگ کاربرد دارد.

در مطالعات جدید نیز حقنه در درمان بیماریهای التهابی ناحیه رکتوم و سیگموئید و همچنین تجمع و سخت‌شدگی مدفوع اثرات درمانی قابل قبولی دارد.

🔸 #نکته: تنقیه یا حقنه موجب #باطل_شدن روزه می‌گردد، #افراد_روزه‌دار از این رفتار درمانی تا زمانیکه روزه هستند استفاده نکنند.

ادامه دارد....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۱۴
محمد گروسی


🔖سردرد روزه‌داران

▫️اگر در ساعات روزه‌داری (یا تاخیر غذا یا تشنگی) دچار سردرد همراه با نشانه‌های دیگری مانند خشکی و تلخی دهان، تهوع، حس گرمی در سر، حس کوبش در شقیقه‌ها، و احساس کلافگی و بی‌قراری می‌شوید به این نکته‌ها توجه کنید:
🔹این سردرد ناشی از افت قند خون یا کاهش فشار خون نیست؛
🔸این سردرد با خوردن خرما، شیرینی‌ها، شیره انگور و توت و خرما، سیر، خیارشور، شوری‌ها، و ادویه گرم تند در هنگام سحر، شدیدتر می‌شود؛
🔹 مصرف رب انار ترش‌و‌شیرین، یا آلوبخارا، یا تمرهندی ترش‌وشیرین در هنگام سحر، به پیشگیری و کاهش شدت این سردرد کمک می‌کند؛
🔸بهترین نوشیدنی‌ها برای پیشگیری و کاهش شدت این سردرد عبارت‌اند از:
شربت سکنجبین، شربت ریواس، شربت زرشک، شربت آلو، شربت خاکشی با گلاب؛
🔹غذاهایی مانند خورش کدو با آلو، خورش ریواس، خورش قرمه‌سبزی با لیموعمانی و گشنیز بیشتر، زرشک‌پلو، چلوسماق برای پیشگیری و کاهش شدت این سردرد سودمند است.

🖊 دکتر مجید انوشیروانی(متخصص طب سنتی ایرانی )

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۰۵
محمد گروسی

✨﷽✨

💠 برنامه ریزی برای تفریح 💠

✍️حاج آقا قرائتی 

💐 امام رضا(ع) در حدیثى مى ‏فرماید:
سعی کنید اوقات خود را به چهار قسمت تقسیم کنید: 

1⃣ ساعتی براى راز و نیاز با خدای بی نیاز. مناجات کوچکترین با بى نهایت بزرگ. 

2⃣و ساعتی برای کسب و کار و پیدا کردن خرجى حلال برای اداره کردن زندگی. رسول خدا(ص) کار را عبادت دانسته اند و فرموده اند: ؛ زحمتکش برای خانواده همچون مجاهد در راه خداست. 

3⃣ و ساعتی برای دوستی و همنشینی با افراد مؤمن مورد اطمینان. رفیق  دلسوزی که انتقاد کند و مایه اصلاح انسان شود؛ دوستی که علاقه اش به شما باطنی و واقعی باشد. 

4⃣  و ساعتی هم برای رسیدن به تفریحات سالم؛ لذت های حلال، ورزش و گردش و استراحت.

💥جالب این است که امام رضا(ع) در ادامه مى‏ فرماید: اگر خواستید به آن سه مورد برسید، باید اول به این مورد برسید. تا لذت و تفریحى در کار نباشد، نشاطى در کارهاى دیگر نخواهد بود. این حدیث، دلیل بر اهمیت تفریح است؛ به خصوص برای نوجوان. برادران یوسف(ع) وقتى مى‏ خواستند یوسف را از پدر بگیرند، به عنوان تفریح گرفتند. گفتند: ؛ برادرمان را بده که او را ببریم ورزش. و حضرت یعقوب(ع) نگفت که انسان به ورزش نیاز ندارد؛ یعنى نیاز به ورزش چنان قوى است که نتوانست پیشنهاد بچه ‏ها را رد کند.

📚 کتاب خنده و گریه در آثار استاد قرائتی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۰۲
محمد گروسی

🔰 در محضر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی:

💠 عظمت ماه مبارک رمضان
 
🔸ماه مبارک رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده است، عظمت این ماه به نزول قرآن کریم است نه به روزه گرفتن! قرآن کریم احکام و حِکمی دارد که یکی از آن احکام روزه گرفتن است. ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم است و انسان در این ماه مهمان خداست که خدا در این ماه غذایی به نام قرآن برای ما فرستاده است. از رسول خدا (علیه آلاف التحیة و الثناء) رسیده است که «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ‏ مَأْدُبَةٌ اللَّهِ‏»؛[1] قرآن غذای آماده الهی است، قرآن سفره ای نیست که هر کسی غذای خود را در سفره قرآن بخورد، هیچ کسی حق ندارد خواسته های خود را بر قرآن تحمیل کند و برداشت های خود را به حساب قرآن بیاورد. قرآن سفره نیست، غذایی است آماده! «مَأْدُبَة» یعنی غذای آماده، هر کسی گرسنه معارف باشد از آن غذا استفاده می کند؛ این مطلب را هم علمای سنت[2] از رسول خدا (علیه آلاف التحیة و الثناء) نقل کرده اند، هم علمای شیعه و هم دیگر علما که قرآن غذای آماده الهی است. خدا در این ماه ما را به قرآن فهمیدن فرا خواند، با ما در این ماه سخن می گوید. 
🔸 آن بزرگانی که اهل معنایند می گویند گرچه روزه گرفتن دشوار است، ولی شنیدن این ندای خدا که می گوید ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ﴾،[3] این ندا و لذت این صدا آن خستگی روزه گرفتن را از انسان می گیرد، انسان در روزه گرفتن احساس خستگی نمی کند.

[1]. التفسیر المنسوب إلى الإمام الحسن العسکری علیه السلام، ص60.
[2]. تفسیر القرطبی، ج1، ص5.
[3]. سوره بقره، آیه183.


📚 سخنرانی ماه مبارک رمضان  ـ جلسه1
 تاریخ: 1393

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۳۳
محمد گروسی

✳️جمال مطلق را در سحرهای ماه مبارک رمضان، بخواهید

💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی:

🔹 به ما گفته ‏اند، جمال مطلق را در سحرهای ماه مبارک رمضان، بخواهید. چه مقام بلندی برای انسان میسور بود که به ما گفته ‏اند: بگویید: «اللّهم إنّى أسألک من نورک بأنْوره وکلّ نورک نیّر» این ادعیه را در ماه مبارک رمضان به ما آموختند برای اینکه انسان روزه‏ دار، لایق چنین سخن گفتن است و این دهان می‏ تواند بگوید:«اللّهم إنّى أسألک من جلالک بأجلّه وکلّ جلالک جلیل» .
سخن از حور و غلمان، سیب و گلابی و جنّات و نهر نیست؛ بلکه سخن از کمالات معنوی است و این مقام برای انسان وجود دارد، اگر این مقامات برای ما نبود، دستور خواندن این دعاها را نمی‏ دادند. پس می‏ شود به آن مقام رسید.

📚حکمت عبادات

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۳۱
محمد گروسی

https://eitaa.com/mgaroose/939
💠بسته رصدی تحلیلی گرا - شماره 12
🔰31 فروردین ۱۴۰۰

شامل:
🔸ناب چین:
گلچین اخبار انتخاباتی ۲۴ ساعت گذشته
به همراه مهمترین توئیت های ۲۴ ساعت گذشته
🔹تحلیل برتر:
بهترین تحلیلهای انتخاباتی ۲۴ ساعت گذشته منتشر شده
🔸خط خبری رسانه ها:
مروری بر مهمترین محورهای خبری - تحلیلی رسانه های بیگانه

⭕️برخی از عناوین این بسته خبری:
• نظر دولت درباره کاندیداتوری لاریجانی
• شایعه جدید علیه قالیباف
• مقایسه محتواهای تولید شده کاندیداها در تویتر
• شایعه جدید درمورد رئیسی
• افشاگری تازه درمورد بقایی
• دو کاندیدای جدید اعلام آمادگی کردند
• دیدار مهم دیشب رئیسی با مقام ارشد نظام
☆ دو یادداشت مهم با عناوین 
"انتخابات با ابزار مذاکره و دلار" 
"پشت پرده کمیته ایکس"
@mgaroose

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۲:۲۸
محمد گروسی