شیرین تر از عسل

به مدد الهی نهایت سعی ما در این وبلاگ این است که کام دل و جان شما را با مطالبی شیربن تر از عسل شیرین کنیم.

شیرین تر از عسل

به مدد الهی نهایت سعی ما در این وبلاگ این است که کام دل و جان شما را با مطالبی شیربن تر از عسل شیرین کنیم.

طبقه بندی موضوعی

موارد ابزار نفوذ فرهنگی

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۱۷ ب.ظ

                    موارد ابزار نفوذ فرهنگی
    رسانه

رسانه عبارت است از هر ابزاری برای برقراری ارتباطات و رساندن پیام، یعنی رسانه حامل یا "واسط" پیام است . و ابزارهایی همچون ماهواره، تلویزیون، رادیو، تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی و... از مصادیق رسانه به شمار می‌روند. امروزه فقط 246 پایگاه اینترنتی با 531 میلیون صفحه در راستای براندازی نرم جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند . رسانه به‌اندازه‌ای در ساختن و نظم دهی افکار مهم است که «والتری سین» دانشمند آمریکایی دراین‌باره می‌گوید:
«عقاید، ناشی از تصوراتی است که اشیاء و مسائل در ذهن ایجاد کرده‌اند و مطبوعات یومیّه در قسمت اعظم این تجسم شرکت دارند ». برای بیان اهمیت این ابزارها به اثرات سوء یک نمونه از این ابزارها یعنی بازی‌های رایانه‌ای  اشاره می‌کنیم که دشمن علاوه بر به‌کارگیری تمام ابزارهای رسانه‌ای، امروز بیشترین سرمایۀ خود را در این بخش به کار گرفته است، به‌طوری‌که درآمد حاصل از این تجارت، فقط از کشور ایران به بیش از 800  میلیون دلار می‌رسد و متأسفانه نیمی از مردم ایران را به خود مشغول کرده است . دشمن با طراحی جذاب این بازی‌ها دین و سبک زندگی اسلامی را نشانه گرفته و با یک تیر چندین هدف را صید می‌کند، چراکه هم مفاهیم دینی را درون این برنامه‌ها خرافه جلوه می‌دهد و هم خوی تجاوزگری و خشونت و تهییج شهوت جنسی جوانان و نوجوانان را به بار می‌آورد و هم وقت و سرمایۀ مردم را تلف می‌کند و اسف‌بار اینکه دشمن هم‌زمان با این اهداف، از این ابزار مخرب به‌عنوان بدافزار و جاسوس هم استفاده می‌کند تا علاوه بر آثار شوم این بازی‌ها در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی، در بخش امنیتی هم از این طریق به هدف خود دست یازد؛ و چه دردآور است که اصلی‌ترین سازنده این بازی‌ها یهود صهیونیزم است . با این حال، ما اگر دارای رسانه‌ای قوی و رسا نباشیم، قادر نخواهیم بود که تجمع 27 میلیونی خود در اربعین را به مردم دنیا برسانیم، بااینکه اگر امپراتوری رسانۀ غرب اراده کند، فی المثل مرگ یک گربه! را همۀ جهان خبردار می‌شوند و باهمان سر مردم را گرم می‌کند؛ بنابراین حوزه نباید مدیریت فرهنگی رسانه و اینترنت را رها کند تا از طرفی نااهلانی با استدلال‌های باطل مبنی بر اختیار و احترام داشتن بشر، چاقوی تیز دو لبه را به دست هر نااهلی نسپارند و ابزار گمراهی را به پستوی خانه‌های مردم نبرند، و از طرفی با مطالبۀ عمومی از مسئولین با بومی‌سازی، غلبۀ رسانه‌ای صحیح و مفید با ما باشد تا بتوانیم فضای فکری مربوط به رسانه را میان مردم مدیریت کنیم و اجازه ندهیم افرادی با سخنان به‌اصطلاح آزادی‌خواهانه و عاقلانه! در پی انتشار افراطی و حریصانۀ همه نوع رسانه، برای همگان باشند. مقام معظم رهبری بخشی از این سوء مدیریت در بخش رسانه را به عهدۀ حوزه می‌دانند که به فرمایش ایشان اشاره نمودیم.

(برگرفته از «بررسی ظرفیت ها و نقش حوزه علمیه در مواجهه با نفوذ فرهنگی)

موارد دیگر ابزار در پست های بعدی خواهد آمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی