شیرین تر از عسل

به مدد الهی نهایت سعی ما در این وبلاگ این است که کام دل و جان شما را با مطالبی شیربن تر از عسل شیرین کنیم.

شیرین تر از عسل

به مدد الهی نهایت سعی ما در این وبلاگ این است که کام دل و جان شما را با مطالبی شیربن تر از عسل شیرین کنیم.

طبقه بندی موضوعی

شبهه فضای مجازی چاقو

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷ ق.ظ


      شبهه ای مهم مربوط به فضای مجازی          
  شبهه:

ابزار خوب و بد ندارد بلکه نحوه استفاده مهم است، «ارتباط تصویری»، «اینترنت پرسرعت»، «شبک ههای اجتماعی»، «ماهواره» و ... مانند چاقو هستند؛ هم می توان استفاده ی خوب کرد و هم نادرست.  
ابزار، خوب و بد ندارد؛ بلکه به نحو ه ی استفاد ه ی افراد از آن برمیگردد .
پاسخ :
در نگاه اولیه و بدون دقت به ابزارهای ارتباطی نوین، این گمان به ذهن ها متبادر می شود که این ها تنها ابزارهایی هستند که در اختیار کاربران قرارگرفته و نوع استفاد ه ی کاربران هم می تواند آسیب زا باشد و هم فرصت آفر ین. بنابراین، نباید در مورد ابزارها صحبتی به میان آید؛ بلکه باید تنها  در مورد شیوه ی استفاده از یک ابزار بحث و  تبادل نظر کرد.

 یکی از نکاتی که باید به  آن توجه کرد این است که هر  رسانه ای مدیر و مالکی دارد. مالک و مدیر  رسانه، بنا بر منویات و اهدافش سعی  می کند  مخاطبین  رسانه ی  خود را به سمت و سویی که  می خواهد  بکشاند بنابراین، در مثال چاقو که برخی فضای مجازی فعلی را با چاقو مقایسه می کنند، باید ببینیم که  اساساً دسته ی چاقو (یعنی مدیریت فضای مجازی) دست کیست؟ آیا دست کاربران است و یا اینکه مدیران و گردانندگان، دسته ی چاقو را در  اختیار دارند؟

وقتی  مدیر  شبکه ی  اجتماعی اینستاگرام مطالب  صفحه ی  «ما عاشق مبارزه با صهیونیستها هستیم» را  برنمی تابد  و محتوای مربوط به آن راحذف  می کند  و حتی ناشر آن را از  شبکه ی  تحت مدیریت خود اخراج   می کند، نباید گفت که  دسته ی  چاقو دست شخص دیگری است و نه کاربر؟ چطور است که مدیران چنین شبکه هایی به طالبان، داعش و مانند آنها اجازهدی نشر مطالبشان را می دهند؛ اما صفحه ی مربوط به سید حسن نصرالل را برنمی تتابد و آن را حذف می کند؟ آیا دسته ی چاقو در دستان حزب الله لبنان است یا مدیرعامل اینستاگرام ؟

چرا درباز ی هایی مانند سیمز و جی تی ای، کاربران نمی توانند مسجد و حسینیه بسازند، نماز بخوانند، روزه بگیرند، و گذشته از امور دینی به فقرا و دردمندان کمک کنند، علیه استکبار و استعمار اقدام کنند، صدقه بدهند و...؛ اما می توانند آدم بکشند، انحراف جنسی داشته باشند، سرقت کنند، آشوب به پا کنند، در مجالس رقص و آواز حاضر باشند و...اینجا با ید گفت: دسته ی چاقو در دست بازیکن است یا بازی ساز ؟
 

چرا وقتی  واژه ی  عاشورا را به زبان انگلیسی در قسمت تصاویر گوگل جستجو  می کنیم، جز تصاویر مربوط به قمه زنی چیزی  نمی بینیم؟ چرا در یوتیوب،  با جستجوی واژه هایی مانند حوزه ی علمیه، دانشگاه، دختر و پسر چیزی جز فساد و فحشا نمی بینم؟ درحالیکه چینش فیلم ها بر اساس تاریخ بارگذاری، حروف الفبا و حتی تعداد بازدید نیست. دسته ی چاقو در اختیار مدیران و گردانندگان است یا کاربران ؟
چرا در تلگرام، فیلم های مربوط به فاجعه ی منا، یک شبه از تمامی گروه ها ، کانا ل ها و حساب های کاربری حذف می شود و َتبِ پیگیری چنین فاجعه ی مهمی ناگهان خاموش  می شود؟ چه کسی این فیلم ها را حذف کرد؟ اکنون  دسته ی چاقو در دست کاربرانی است که حتی حق ندارند محتوای ضد استکباری  را در تلگرام منتشر کنند یا در اختیار مدیران صهیونیست این نرم افزار ؟
کانال ایتا 👈 احلی من العسل
@mgaroose

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۵
محمد گروسی

شبهه

فضای مجازی

چاقو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی